Spoznavamo vrste koles: gorsko kolo

fighter/ 4 aprila, 2020/ Tek in kolesarstvo/

Kolesarjenje je eden vodilnih rekreacijskih športov v Sloveniji. Ogromno ljudi kolesari in nekateri so tako zelo predani temu športu, da so videti že kar kot mali profesionalci. Poznamo več vrst koles. Cestno, mestno, treking, … tokrat pa se bomo posvetili spoznavanju gorskih koles.

Gorska kolesa so robustnejša, s širšimi pnevmatikami in prestavnimi razmerji, ki omogočajo lažjo vožnjo v klanec. Pa so gorska kolesa primerna zgolj za kolesarjenje po hribovitih delih? Sploh ne, so pa vsekakor primernejša za v hribe kot v mesto, saj se precej bolje znajdejo tam kot na asfaltu in ravnih površinah.

Ena od posebnosti gorskih koles je vzmetenje

Gorska kolesa so poleg širokih pnevmatik in robustnega videza vsekakor posebna tudi po vzmeteh, ki omogočajo precej udobnejše poskakovanje po neravnih poteh. Navadno gre za vzmeti, ki so nameščene na sprednje vilice in na del pod sedežem. Na ta način so roke, hrbtenica in vsi drugi deli telesa kolesarja precej manj obremenjeni, kot bi bili sicer.

Vzmeti so večinoma v hidravlični izvedbi in se lahko nastavljajo glede na pričakovan grob teren. Pri vzmeteh je potrebno paziti na nivo hidravlične tekočine in skrbeti za redne preglede oziroma servise.

Gorsko kolo ima veliko prestav

Gorska kolesa so znana tudi po svojem številu prestav, ki kolesarju močno olajšajo vzpenjanje po hribovitem in zahtevnem terenu. Število prestav pri gorskih kolesih navadno znaša 20, 21, 22, 24, 27 ali 30 prestav.

Uporabnost gorskega kolesa

Verjetno je vsakomur jasno, da se s cestnim kolesom ne moremo voziti po neurejenih, neasfaltiranih poteh, kot tudi ni praktično z njim zaviti v trgovino po nakupih. Gorsko kolo je v tem primeru mnogo bolj prilagodljivo, a je potrebno vedeti, da vožnja z njim po asfaltnih površinah zahteva precej več vloženega napora v poganjanje pedal, kot je to denimo pri mestnem ali cestnem kolesu.

Uporabnost gorskega kolesa

Gorsko kolo ima posebno vzmetenje, kar omogoča vožnjo po neravnih površinah.

Gorsko kolo je sicer amortizirano in na ta način udobno za vožnjo, a po drugi strani ima široke, okorne plašče, ki povzročajo precej trenja z asfaltom. Na sebi navadno nima nameščenih blatnikov, luči in druge morebitne opreme. Na ta način bomo med vožnjo po mokrem cestišču v mestu precej nezadovoljni zaradi umazanih oblačil. K sreči pa gorsko kolo ni namenjeno čistim oblačilom, pač pa zabavi pri vožnji v hribovitih predelih in po naravi.

Gorska kolesa v različnih oblikah

Tudi gorsko kolo prihaja v več različicah. Tako imamo na izbiro gorsko kolo, ki se imenuje »hardtail« in dejansko pomeni, da gre za nekoliko tršo obliko kolesa, ki je z vzmetmi opremljena samo na sprednjih vilicah. Potem je tu »full suspension«, ki se ponaša tako z vzmetmi na sprednjih vilicah kot tudi zadnjem delu.

»All mountain«, ki mu pravimo tudi »enduro«, je nekakšen hibrid med prej opisanima modeloma, za konec pa imamo tu še »downhill« verzijo gorskega kolesa, ki v svojem imenu pove vse. Gre za kolo, ki je namenjeno adrenalinskemu spustu s hriba v dolino in je v zadnjih letih postalo izjemno popularno.

Deli prispevek s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email