Katere poškodbe so pogoste pri teku?

fighter/ 2 aprila, 2020/ Tek in kolesarstvo/

Tek je čudovit način rekreacije, pri katerem sprostimo telo in duha ter odženemo stres. Kdor teče, ve, o čem govorimo, ko rečemo, da tek človeka zasvoji. Gre za vrsto rekreacije, ki je ena najcenejših, saj za začetek ne potrebujemo drugega kot tekaške copate, majico in kratke hlače.

Hoja in tek sta človeku dana po naravi, kar pa še ne pomeni, da se znamo obojega lotiti pravilno. Če ne upoštevamo določenih omejitev in pravil, lahko zlahka pride do kakšnih poškodb, ki so značilne za tek in tekače. Pa poglejmo nekaj najpogostejših poškodb pri teku.

1. Žulji na nogah

Sliši se nedolžno, a je vse prej kot to, če ste zagrizen tekač in svoje noge potrebujete tudi za še kaj drugega kot le tek. Že hoja z žulji na nogah se včasih zdi povsem nemogoča.

Do žuljev pride zaradi napačne izbire obutve. Povzroči jih trenje povrhnjice ob čevelj, ki se nogi slabo prilega in pušča vmes preveč prostora. Pod povrhnjico se na ta način nabere tekočina, ki ščiti rano in preprečuje nadaljnje trenje.

2. Tekaško koleno

Večina tekačev dobro ve, kaj pomeni tekaško koleno. Ali so to spoznali sami ali pa iz pogovora z drugimi tekači. Pri tekaškem kolenu gre za poškodbe in bolečino v pogačici, kar je neposredno povezano z nepravilno tehniko teka in tudi s pretirano količino le-tega.

Težave tekaškega kolena se kažejo z bolečino na sprednji strani kolena, lahko pa tudi ob straneh. Pri tovrstni poškodbi je potrebno opravljati posebne vaje ali se poslužiti kvalitetne fizioterapije, ki samo sanacijo poškodbe časovno močno skrajša.

3. Vnetje ahilove tetive ali tendopatija

Do vnetja ahilove tetive pride zaradi pretiravanja z obremenitvijo neogretega telesa. Simptomi vnetja se kažejo kot bolečina na vedno istem mestu nad peto, ki pa je med samo vadbo manjša kot pred ali po vadbi.

Vnetje ahilove tetive se jasno kaže tudi zgodaj zjutraj, ko ima tekač občutek »trde« boleče tetive. Če pride do vnetja, je potrebno izvajati posebne vaje, samo okrevanje pa traja vse tja do 6 mesecev.

4. Zvin gležnja

Še ena precej klasična tekaška poškodba, do katere lahko pride tako pri teku po ravnih površinah kot tudi v gozdu, je zvin gležnja. Utrujenemu tekaču se kaj hitro lahko primeri napaka, da z nepravilnim doskokom na tla utrpi boleč zvin.

Poškodba mišic

Pred tekom se dobro ogrejte in na ta način preprečite poškodbe.

Če pri zvinu pride do vidne otekline, je obvezen počitek, tesno povijanje in hlajenje oteklega gležnja. Navadno težave izzvenijo v roku enega tedna, vsekakor pa je dobro, da po okrevanju s tekom še malo počakate.

5. Poškodbe mišic

Če med tekom začutite pekočo bolečino v kateri izmed mišic, je dobro, da s tekom prenehate in poškodovani mišici namenite počitek ter hlajenje z ledom. Do poškodb mišic pri teku navadno pride zaradi pomanjkanja mišične mase ali premalo ogrevanja pred samim pričetkom teka.

Splošni nasveti za preprečevanje tekaških poškodb

Naj vam za konec zaupamo še nekaj nasvetov, s pomočjo katerih boste preprečili poškodbe:

  • Poskrbite za kvalitetne tekaške copate, med treningom pa tudi za dovolj tekočine.
  • Pred tekom se vedno primerno ogrejte in tudi po teku opravite raztezne vaje. S tem se boste v dobri meri izognili morebitnim tekaškim poškodbam.
  • Ne pozabite upoštevati pravilne tehnike teka in vedno sestopajte na prste in nikoli na peto.
  • Dolžino in intenzivnost teka prilagodite svojim zmožnostim.

Želimo vam prijeten tek in čim manj poškodb!

Deli prispevek s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email